ZACISK HAMULCOWY ZH-1

Moment hamowania wywoływany jest poprzez umieszczone w cylindrze hydraulicznym sprężyny. Po podaniu oleju hydraulicznego pod ciśnieniem następuje ściśnięcie sprężyn i rozchylenie ramion hamulca umożliwiając swobodny obrót tarczy hamulcowej.

ZACISK HAMULCOWY ZH-3

Zacisk hamulcowy ZH-1 wyposażony w hydrauliczny układ kompensacji zużycia okładzin.

ZACISK HAMULCOWY ZH-2M

Moment hamowania wywoływany jest poprzez umieszczony w cylindrze hydraulicznym pakiet sprężyn talerzowych. Po podaniu oleju hydraulicznego pod ciśnieniem następuje ściśnięcie sprężyn i przesuniecie tłoka i ruchomej szczęki a sprężyny zabudowane na korpusie powodują przesuniecie całego korpusu tak, że pomiędzy obiema szczekami z okładzinami ciernymi a tarczą hamulcową powstaje szczelina powietrzna. Korpus zacisku mocowany jest dwoma śrubami do płaszczyzny pionowej. Dostępne są również wykonania do mocowania na płaszczyźnie poziomej.

ZACISK HAMULCOWY AKTYWNY ZHA

Moment hamowania wywoływany jest poprzez olej hydrauliczny podawany pod ciśnieniem do cylindrów stanowiących część zacisków i zmieniając wartość jego ciśnienia można zmieniać wartość siły i momentu hamowania. Po spadku ciśnienia oleju zasilającego szczęki się rozchylają pod wpływem zabudowanych w nich sprężyn powrotnych umożliwiając swobodny obrót tarczy hamulcowej.

ZACISK HAMULCOWY RĘCZNY ZHR

Moment hamowania wywoływany jest mechanicznie poprzez, poprzez obrót korbą następuje zaciśniecie szczęk hamulcowych na tarczy hamulcowej. Stosowany jest do zablokowania unieruchomionego już układu napędowego lub do napinania łańcucha.

Powrót