ZESPÓŁ HAMULCA TARCZOWEGO ZHT-1

Zespół Hamulca Tarczowego ZHT-1 składa się z agregatu hydraulicznego oraz z kilku podłączonych do niego zacisków hamulcowych ZH-1 (ilość zmienna zależnie od wymaganego momentu hamowania i średnicy tarcz hamulcowych). Zabudowane w zaciskach sprężyny powodują zaciskanie się szczęk na tarczy hamulcowej a podanie oleju pod ciśnieniem powoduje ich rozchylenie i umożliwia swobodny obrót tarczy hamulcowej. Zastosowanie jednego agregatu hydraulicznego zasilającego kilka zacisków umożliwia jednoczesne sterowanie ich procesem hamowania. W zależności od wersji agregatu możliwe jest hamowanie jednostopniowe szybkie bądź łagodne lub hamowanie 2-stopniowe z możliwością nastawy progu pomiędzy stopniami i możliwością ustalenia (poprzez podanie napięcia na odpowiedni elektrozawór) momentu rozpoczęcia 2 stopnia hamowania). Zaciski mogą być wyposażone w czujnik odhamowania i w czujnik zużycia okładzin informujący o konieczności przeprowadzenia regulacji zacisku bądź w przypadku osiągnięcia grubości minimalnej okładziny ciernej o konieczności jej wymiany. Agregat może być także wyposażony w progowy czujnik ciśnienia informujący o osiągnięciu (przekroczeniu) nastawionej na czujniku wartości ciśnienia (co może być pośrednio wykorzystywane również jako informacja o odhamowaniu zacisków).

ZESPÓŁ HAMULCA TARCZOWEGO ZHT-3

Zespół Hamulca tarczowego ZHT-3 jest przeznaczony do wyhamowania przenośnika w określonym (nastawionym przez obsługę w układzie sterowania) czasie, niezależnie od stopnia jego naładowania.

Składa się z agregatu hydraulicznego, zacisków ZH-3 (zaciski wyposażone w hydrauliczny układ kompensacji zużycia okładzin hamulcowych) oraz układu sterowania ATHamulec. Układ ten współpracuje z układem automatyki przenośnika taśmowego i umożliwia realizację procesu hamowania i odhamowania oraz kontroluje poprawność działania układu. Na podstawie aktualnej prędkości obrotowej tarczy hamulcowej i zadanego czasu hamowania tak steruje siłą hamowania aby czas hamowania niezależnie czy od tego czy przenośnik jest załadowany czy pusty był równy czasowi zadanemu przez obsługę.

Powrót