Zaciski hamulcowe hydrauliczne ZH, ZHA

Zacisk hamulcowy ZH-1

Siłę hamowania wywołuje zespół 2 sprężyn umieszczonych w cylindrze zacisku. Przy braku ciśnienia oleju hydraulicznego sprężyny powodują osiowy nacisk szczęk hamulcowych z przyklejoną okładziną cierną na tarczę hamulcową. Odhamowanie odbywa się poprzez ściskanie tych sprężyn przy pomocy ciśnienia oleju oddziaływującego na tłok. O wielkości siły hamowania decyduje ugięcie sprężyn. Regulacja siły hamowania, która się zmniejsza się wraz ze zużyciem okładzin ciernych jest dokonywana ręcznie przez obsługę. Zacisk jest wyposażony w ściągacz umożliwiający ręczne odhamowanie zacisku przy braku zasilania olejem hydraulicznym. Może być także wyposażony w czujniki odhamowania i czujniki informujące o konieczności regulacji siły hamowania na skutek zużycia okładziny ciernej. Zacisk jest wyposażony w dociski zapewniające stabilizację położenia szczęk hamulcowych w trakcie ruchu ramion i zapobiegające obcieraniu okładzin o obracającą się tarczę hamulcową.

Zacisk ZH-1 przeznaczony jest do współpracy z zasilaczem hydraulicznym o minimalnym ciśnieniu roboczym 150 bar i maksymalnym 190 bar.

Zacisk hamulcowy ZH-3

Zacisk hamulcowy ZH-3 to zacisk ZH-1 wyposażony dodatkowo w układ samoczynnej hydraulicznej kompensacji zużycia okładzin hamulcowych w związku z czym nie jest wymagana jego ręczna regulacja wskutek zużycia okładzin, a odbywa się ona automatycznie. Konieczne jest zastosowane zasilacza hydraulicznego dostosowanego do współpracy z tym układem.

Zacisk hamulcowy ZH-2, ZH-2M

Siłę hamowania wywołuje pakiet sprężyn talerzowych umieszczonych w cylindrze zacisku. Przy braku ciśnienia oleju hydraulicznego sprężyny powodują osiowy nacisk szczęk hamulcowych z przyklejoną okładziną cierną na tarczę hamulcową. Odhamowanie odbywa się poprzez ściskanie tych sprężyn przy pomocy ciśnienia oleju oddziaływującego na tłok cylindra. Zacisk może być wyposażony w czujniki odhamowania, czujniki informujące o konieczności regulacji spowodowanej zużyciem okładzin hamulcowych oraz w czujniki informujące o konieczności wymiany szczęk. W wykonaniu standardowym ZH-2 zacisk składa się z dwóch cylindrów i podstawy mocowanej do płaszczyzny poziomej. Po podaniu oleju pod ciśnieniem do każdego z obu cylindrów następuje przesuniecie w nich tłoków i odsuniecie obu szczęk hamulcowych od tarczy hamulcowej. W wykonaniu ZH-2M zacisk składający cię z jednego cylindra i podstawy mocowany jest do płaszczyzny pionowej dwoma śrubami . Korpus zacisku osadzony jest przesuwnie na dwóch sworzniach i przy podaniu oleju pod ciśnieniem następuje przesunięcie jednej (ruchomej) szczęki a sprężyny powodują przesunięcie całego korpusu po sworzniach tak aby powstała szczelina pomiędzy obiema szczękami a tarczą hamulcową.

Zacisk aktywny ZHA

Siła hamowania jest wywoływana przez olej hydrauliczny podawany do cylindrów stanowiących część zacisków. Wartością jego ciśnienia można zmieniać wielkość siły hamowania. Po spadku ciśnienia oleju zasilającego, szczęki rozchylają się pod wpływem zabudowanych w nich sprężyn powrotnych umożliwiając swobodny obrót tarczy. Zaciski mogą być wyposażone w czujniki odhamowania i zużycia okładzin hamulcowych.

Zacisk aktywny ZHA może być także wykonany jako zacisk pneumatyczny (zasilany sprężonym powietrzem) ZHA-P.

FENA Sp. z o.o. - Zaciski hamulcowe hydrauliczne ZH, ZHA

Masz pytania, potrzebujesz wyceny?

Klikając w przycisk WYŚLIJ wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Fabrykę Elementów Napędowych FENA Sp. z o. o. danych osobowych zawartych w formularzu, dla celów przesyłania ofert handlowych oraz innych informacji o charakterze marketingowym (zgodnie z przepisami „Ustawy o ochronie danych osobowych” z dn. 29.10.1997 r.). Fabryka Elementów Napędowych FENA Sp. z o.o. zapewnia, że dane osobowe nie będą przekazywane osobom trzecim. Użytkownicy mają prawo do wglądu, do podanych przez siebie danych osobowych, ich zmiany oraz usunięcia. Formularz korzysta z zabezpieczenia reCAPTCHA. Prywatność - Warunki.

Podziel się: