Zaciski AHS są przeznaczone do zabudowy na wózkach zrzutowych przenośników taśmowych w przypadku, gdy istniejąca konstrukcja nie pozwala na zabudowę czołową w osi szyny jezdnej.
Siła hamowania (zaciskanie szczęk na szynie jezdnej) jest wywoływana mechanicznie sprężyną zabudowaną w korpusie zwalniaka. Odhamowanie zacisku (rozchylenie szczęk) następuje po włączeniu zasilania elektrycznego zwalniaka powodującego włączenie pompy tłoczącej olej do komory umieszczonej pod tłokiem zwalniaka. Powoduje to przemieszczanie się tłoka w górę i poprzez przegubowo połączony układ dźwigni, następuje odsuwanie się ramion i szczęk hamulcowych od główki szyny, co umożliwia swobodny ruch maszyny. W przypadku zaniku napięcia zasilania zwalniaka, pod wpływem zabudowanej w zwalniaku sprężyny, następuje samoczynne i natychmiastowe przesunięcie tłoka w dół i zahamowanie poprzez dociśniecie szczęk hamulcowych do bocznych powierzchni główki szyny.
Wymiary przyłączeniowe oraz sposób zabudowy mogą zostać dopasowane po uzgodnieniu do wymagań zabudowy.