Siła hamowania zacisku jest wywoływana siłą sprężyn zabudowanych w cylindrze hydraulicznym, która poprzez ramiona powoduje dociśnięcie szczęk hamulcowych do powierzchni bocznych główek szyn jezdnych. Włączenie napięcia uruchamia silnik i pompę zasilacza hydraulicznego powodując wzrost ciśnienia oleju w cylindrze i ruch tłoka ściskający sprężyny, rozchylając jednocześnie ramiona i umożliwiając jazdę maszyny. W przypadku zaniku napięcia następuje wyłączenie zasilacza i zaciśnięcie szczęk na szynie. Układ składa się z zacisku z czujnikiem odhamowania, zasilacza hydraulicznego i szafki elektrycznej sterującej pracą zasilacza, tak aby utrzymywać wymagane ciśnienie hydrauliczne w cylindrze zapewniające odhamowanie zacisku bez konieczności ciągłej pracy silnika elektrycznego i pompy w zasilaczu.
Stan pracy zasilacza oraz stan awaryjny jest sygnalizowany lampkami umieszczonymi na szafce sterującej. Zasilacz może być dodatkowo wyposażony w grzałkę umożliwiającą pracę w niskich temperaturach.
Zestaw może być umieszczony na jednej konstrukcji lub zacisk może być zabudowany osobno, a zasilacz z szafką sterowniczą mocowany do osobnej konstrukcji i połączony przewodami.
Może być też dostarczony jedynie z szafką przyłączeniową (układ sterujący pracą zasilacza po stronie użytkownika).
Zacisk może być wyposażony w ręczną pompkę hydrauliczną do awaryjnego odhamowania.