Zespół Hamulca Tarczowego ZHT-1 składa się z zasilacza hydraulicznego oraz z kilku połączonych z nim zacisków hamulcowych ZH-1. Stosowany jest głównie w układach napędowych przenośników taśmowych. Zabudowane w zaciskach sprężyny powodują zaciskanie się szczęk na tarczy hamulcowej a podanie z zasilacza oleju pod ciśnieniem powoduje ich rozchylenie i umożliwia swobodny obrót tarczy hamulcowej. Zastosowanie jednego zasilacza hydraulicznego zasilającego kilka zacisków umożliwia jednoczesne sterowanie ich procesem hamowania. W zależności od wersji zasilacza możliwe jest hamowanie jednostopniowe szybkie bądź łagodne lub hamowanie 2-stopniowe z możliwością nastawy progu pomiędzy stopniami i możliwością ustalenia (poprzez podanie napięcia na odpowiedni elektrozawór) momentu rozpoczęcia 2 stopnia hamowania). Zaciski mogą być wyposażone w czujnik odhamowania i w czujnik zużycia okładzin informujący o konieczności przeprowadzenia regulacji zacisku bądź w przypadku osiągnięcia grubości minimalnej okładziny ciernej informujący o konieczności ich wymiany. Zasilacz może być także wyposażony w progowy czujnik ciśnienia informujący o osiągnięciu (przekroczeniu) nastawionej na czujniku wartości ciśnienia (co może być również pośrednio wykorzystywane jako informacja o odhamowaniu zacisków).